woensdag 26 december 2018

Hout aquarium uitkoken

Hoi aquarium liefhebbers, Ik ben net begonnen met een aquarium vorige week gekocht en ingericht. Maar door het hout wat erin staat is het water wat bruin gekleurd en ik vraag mij dus af of dit niet slecht is voor de vissen. Het koken had ik idd gedaan, evenals dagen in water laten staan. Tuurlijk niet kienhout blijft maanden afgeven, uitkoken helpt wat sneller om de kleurstoffen eruit te koken maar dan nog blijft het afgeven.


Iets uit de natuur halen en. Tropisch hout in het aquarium.

Het hout koken wordt vaak aangeraden om ongewenste bacteriƫn, parasieten, kleur en schimmels te voorkomen. Ook dit hout wordt dikwijls verkocht in de handel. Het is tamelijk zwaar maar zal zelden onmiddellijk naar de bodem zakken. Na een week of zal het hout uiteindelijk wel zakken. Het is ook verstandig om dit hout eerst even af te koken alvorens het in de bak te doen.


Informatie over het houden van vissen, kreeften, krabben, aquariumplanten en natuurlijk het aquarium zelf! Er zijn (in de aquariumhandel ) soorten:. Minuutjes in een grote soeppan of zo doet het wel. Schrob het hout van tevoren met zo heet mogelijk water .

Lees hier wat voor hout er allemaal gebruikt kan worden. Deze EU komt van Seabait, waarvoor onze dank. Als men hout kookt vooraleer men deze in het aquarium doet, dan gaat het verhaal dat men de. Ik had mijn mopani hout wel minuten laten koken , en nog steeds kreeg ik bietensap :? Hout wel of niet uitkoken ? Afspoelen, uitkoken , borstelen, inwateren?


Meer resultaten van aquafora. View topic - Nieuw kienhout behandelen om. Kool absorbeert de kleurstoffen uit uw aquariumwater. Geeft het kienhout echter veel kleurstof af (het water wordt donkerbruin) dan raad ik u aan het kienhout uit te logen. Stukken hout zijn erg leuk in het aquarium en worden vaak ook erg op prijs gesteld door garnalen.


Uitkoken veranderd in sommige gevallen ( bijvoorbeeld kienhout ) de structuur, waardoor het bijvoorbeeld extra snel kan gaan rotten. Heb je het hout schoon dan leg je het in een bak of emmer met water. Laat het hier een aantal weken in liggen en ververs regelmatig het water. Als het niet te groot is kun je het ook een paar maal uit koken. Na een tijd(naar gelang de grote) kun je het dan gaan gebruiken in je aquarium.


Echter voldoet de omschrijving hierboven aan het “ kienhout ” zoals kienhout verkocht wordt in winkels. Als het hout gebruikt wordt vanwege zijn voedingsstoffen, is het raadzaam het hout niet uit te koken. Dit hout wordt meestal verkocht in een zakje, waar op wordt beweerd dat het klaar is voor gebruik in het aquarium.

De inrichting van het aquarium is voor iedere persoon anders. De een vindt het mooi om veel planten in zijn bak te hebben, de ander kiest ervoor om he. Kienhout kan in het aquarium ideaal worden gebruikt als schuilplaats. Kienhout leent zich dan ook ideaal om mossen of planten op te binden wat zorgt voor een nog natuurlijker effect. Dit zorgt er voor dat de structuur van het hout kapot gaat waardoor . Speciaal hout zoals kienhout en wortelhout maakt uw aquarium helemaal af.


Bestel direct online en laat het makkelijk thuisbezorgen door AquastoreXL! Door het hout in warm water te weken of uit te koken wordt dit versneld en worden aanwezige organismen gedood. Het uitkoken van hout heb ik nooit gedaan, en er ook nooit last van gehad.


Zelf heb ik ongeveer een stukken kienhout , en deze heb ik elk laten weken in een emmer warm water, elke dag water verversen, zodat de looizuren niet allemaal in mijn aquarium kwamen. Het schrobben zal enkel oppervlakkig . Ook ik heb mijn bedenkingen over gewone wortels gaan scharrelen in het bos. Ik vrees dat deze voor lange tijd gaan blijven drijven , nogmaar te zwijgen over rottingsprocessen die zich gaan afspelen (verkleuring van het water ) , zelfs goed uitkoken gaat hier niet helpen. Steeds meer grote namen in de Aquascape wereld gebruiken dit mooie hout voor het verrijken van hun aquarium.


Dit kan zelfs funnest zijn voor het hout. Je kunt er wel wat gekookt water overheen gooien om het hout te steriliseren. Warm water versnelt ook het zink proces.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts