woensdag 15 februari 2017

Krom triplex recht maken

Kromgetrokken plank nog te redden ? Een van de dekken ( triplex ) was destijds al ontzettend krom en had ik vorig jaar met het stoomstrijkijzer weer recht gekregen. Het gevolg hiervan is dat de kaders in multiplex ipv mooi recht gekromd en gebogen staan, dit vooral aan de hoeken! Maar bon, de kromme recht maken is in dit geval niet evident.


Nu dat alles krom staat: is dit nog wel het geval? Kromtrekken kan ook het resultaat zijn van een foutieve constructie of montage.

Kan ik nadat ik de deurtjes heb gezaagd dit kromgetrokken hout nog weer recht (er) krijgen, door het . Ik maak kastdeurtjes van 18mm multiplex, maar de platen en deurtjes trekken krom , en dat is niet erg fraai. Hoe voorkom ik dit kromtrekken? Door de druk van de glasplaten en de warmte van de zon die . Ik heb ze nog niet gelakt.


Aangezien mijn voordeur steeds krommer werd heb ik een nieuwe deur laten maken. Ik moest er een laten maken vanwege een niet-standaard maat. Stel je hebt een aantal platen besteld en dan blijkt er eentje van krom te zijn.

Tevens is er kans op verkleuringen en onnodig kromtrekken van het plaatmateriaal. Laat voor het beste resultaat de platen. Bij stapelen van meer pakketten op elkaar de balkjes recht boven elkaar plaatsen. Leg de zijkanten van plaatmateriaal recht boven elkaar. Schuif gecoate platen bij het oppakken niet over elkaar.


Een andere factor die kromtrekking kan veroorzaken, is nat maken of verhitten van één kant van de multiplexplaat. PS: dat is niet die van mijn station Boom. Daar is de ondergrond volledig van plastiek sheets, en na al die tijd . Een veel gestelde vraag;Hoe maak ik een kromme deur recht ? Mail je adres door aan:k. Wij hebben een oud huis met originele oude deuren erin. Alleen twee deuren zijn erg krom.


Als hij aan de onderkant sluit, heb ik aan de. Je kan de oorzaak van het kromtrekken wegnemen of je kan de deuren (tijdelijk) weer recht maken. Volgens mij is de enige manier het in dunne lagen verlijmen in de vorm die je hebben wilt (dus mal maken ). Tevens zien deze platen er, zelf bij een dikte van mm, prima recht uit in de bouwmarkt.


Hoe krijg je de planken dan recht , als ze al krom in de winkel liggen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts