maandag 25 maart 2019

Kun je melamine verven

Je keukenkasten zijn nog best ok, maar die glanzende melaminedeurtjes. Bekijk deze how to video en leer in eenvoudige stappen hoe je je keukkasten moet verven. Gebruik de lijst met benodigdheden als winkellijstje!


Uw keukenmeubels en badkamerkasten zijn in mélaminé, gestratifieerd of in gevernist hout? Hoe kan je een frisse en moderne look geven aan uw oude meubels?

Melamine is een veelzijdige substantie die wordt gebruikt in vlamvertragers, formica en verf. Melaminehars is een synthetische hars die wordt gemaakt door melamine te mengen met formaldehyde, en het. Als je een afwerking wilt die lijkt op de melamine kun je kiezen voor een eierschaal- of peerglans. Hallo, Ik heb een tijd geleden een topic aangemaakt over een bureau die ( jammer genoeg) uit MDF platen die voorbedekt waren met Melamine , die volgens een leerkracht van mij makelijk te schilderen waren achteraf, niet dus. Heb hem dus proberen schilderen, wat heel mooi was, maar het probleem is . Het beste kies je voor een watergedragen verf.


Deze droogt snel en de oplosmiddelen in de verf zijn niet schadelijk bij inademing.

Nadeel van deze verf is dat hij iets minder goed vloeit tijdens het schilderen. Beste ik heb keukenkasten met een melamine laag. Dit wil ik natuurlijk vermijden. Daarom heb ik volgende vragen: Hoe fijn schuur ik best? Meteen heel fijn (vb 240) . Is het mogelijk om keukendeurtjes (die goedkope witte met plastic bobbelige laag, ik dacht dat het melamine heette) te verven ? Kun je die kastjes dus gewoon verven , en hoe bereik je het beste resultaat?


Kan hoogglans, of zou ik beter voor zijdeglans kiezen? Ben je tevreden met de huidige kleur? Dan kun je meteen beginnen met het aanbrengen van de folie. Zo niet, dan moet je eerst de deurtjes en lades schilderen zoals hierboven staat beschreven.


De folie heeft een vaste maat van cm. De strook folie hoeft niet persé in het midden te komen. Probeer een aantal hoogtes uit . Bij een effen oppervlak gebruik je best een verfrol van mousse.

Voor het aanbrengen van de grondlaag volstaat één laag. Speciale verf hechting op melamine. De Keyn Melamine is wat u nodig hebt om keuken- en badkamerkastjes een opfrisbeurt te geven. Deze kastjeslak hecht uitstekend op melamine en MDF.


Resultaat: een mooie strakke laklaag die kras- en stootvast is en goed reinigbaar. Nu hebben we uit tijd en. Vochtbestenduge spaanplaat kunt afwerken met zowel watergedragen- als terpentine verven. Daarna kun je hem gewoon verven.


Maar besef dat die primer waarschijnlijk duurder is dan een nieuwe billy. Dus ik zou snel geneigd zijn om hem gewoon met alkydverf te schilderen, nadat ik hem geschuurd heb, ontvet en een laag grondverf erop. Je stoot er niet vaak tegenaan, dus ik denk dat dit nog . Aan de hand hiervan kun je altijd nog besluiten de verf een tint lichter, donkerder, zachter of feller te nemen. Tenslotte zijn er duizenden kleuren verf te mengen op de verfmengmachine bij de vakhandel . Bij kastdeuren uit kunststof (bv. formica, melamine , laminaat,) schuur en ontvet je gelijktijdig met behulp van een Scuff schuurspons en Formule MC.


Spoel nadien grondig met water . Wil je de keukenkasten en het werkblad in formica een nieuw likje verf geven? Is je keuken aan renovatie toe? Dat kan perfect als je deze schilderklus goed voorbereidt en een aantal richtlijnen volgt. Formica is een plaatmateriaal met een kunstharslaagje. Dergelijke gladde materialen verven , vergt een . Huis van Haaz verkoopt ecologische lakverf van het merk Ecotec in 2kleuren.


Zelfde prijs: 3euro voor een pot van l, waarmee je 9m² doet. Ja, om die prijzen te vergelijken had ik ook een rekenmachine nodig. Maar ook een keuken in melamine of een ander .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts