vrijdag 31 oktober 2014

Berkenfineer schilderen

Ik ben leek en ik moet klussen. Volgens mij kan je dat niet verven maar volgens mij zijn er ook mensen die het wel doen. In dit geval gaat mijn vraag specifiek over deze eettafel van de ikea (bjursta): . Fineer schilderen met welke basisverf en fineer schilderen moet je verschillend behandelen.


In deze video bespreek ik fineer schilderen.

Ik heb een bureau, die qua kleur niet past in mijn interieur. Lees ook het artikel hierover. De kastjes zijn van dat.


Beiden zijn beuken fineer en aangezien mijn zoon helemaal gek is van zwart wil ik deze beide (deels) zwart maken. Wie heeft dit wel eens gedaan en dan vooral het bureau, blijft dit . Tips, advies en het plan van aanpak bij het schilderen of verven van de keuken en de keukenkastjes. Aandacht voor een goede voorbehandeling en afwerking.


Fineer verven met Annie Sloan Chalk Paint is geen enkel probleem.

Veel mensen kunnen niet geloven dat je zulke gladde oppervlakten kunt verven met Annie Sloan Chalk Paint. Met de meeste soorten krijtverf of kalkverf kan dat ook niet maar met Annie Sloan Chalk Paint is dat geen enkel probleem. Hangt ervan af wat voor fineer je bedoelt. Als het een afgelakte houtfineer is kun je het na goed schuren met b. Of ekkend schilderen met een alkyd of acrielverf.


Als het gaat om een plasticfineer, opschuren en dan met een kunstof primer gronden. Ik wil een berkenfineer kast overschilderen. Hoe pak ik dat het beste aan? Spuiten eettafel ( berken fineer ) in kleur grijs 300cm x 90cm Graag kosten inclusief ophalen en terugbrengen tafel naar Hilversum . Dressoir spuiten of schilderen. Type klus: Decoratief schilderwerk.


Materiaal verzorgd door: De vakman. Eerste werkdag: De opdrachtgever is flexibel . BB: Gepropt, zijde geschuurd. Goede doorsnee kwaliteit. Aan beide zijden geen uitgevallen noesten.

Grove gebreken zijn vervangen door ingezette stukjes. Geschikt voor schilder - en fineerwerk. WG: Als BB, alleen zijn uitgevallen noesten wel toegestaan. S: Opgepropt, wel gevoeg willekeurig aantal gesloten noestjes.


Lakverven worden binnenshuis meestal gebruikt voor het dekkend schilderen van hout. Lakverf geeft een glad resultaat en is goed reinigbaar. Als je wil binnen lakken is een goede grondlaag evenwel cruciaal, omdat die zorgt voor een . Nu wil ik de kast verven of beitsen, in een groene of zwarte kleur, maar niet heel dekkend.


Kan ik daar wel overheen verven ? En zo ja: met welk product kan ik dat het beste doen? Vergeet niet dat het hout op de juiste moet worden voorbereid. Ben je van plan om je keuken te schilderen ? Dan heeft het geen zin om multiplex te nemen. Dan is een ecologisch plaatmateriaal goedkoper.


Leen van Ecomat - architect Wouter Leenders - KOMAAN! Maar daarover later meer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts