maandag 21 maart 2016

Ruw steigerhout schuren

Hoe schuur je steigerhout ? Met welke Korrel, antwoorden vind je hier. Hout schuren en mooi afwerken is niet moeilijk. Wij laten je graag zien hoe je dit doet met het juiste.


Ik ben van plan om steigerhouten meubels te gaan maken.

Ik heb ongeschuurde steigerplanken en vroeg me af waar ik ze het best mee kan schuren. Mijn idee, waarom ruw vuren planken kopen met cement aanslag er op, en daarna glad gaan maken? Overigens is dit de laagste. Douglas ruw hout fijnbezaagd glad krijgen?


Steigerhout behandelen is wel aan te raden om de levensduur te verlengen. Hier kunt u lezen hoe dit het beste en makkelijkst gedaan kan worden. Bij erg ruw hout is het aan te raden om met een grove korrel te beginnen bijvoorbeeld P 80.


Merk je echter dat de beschadigingen niet uit het hout verdwijnen dan is het raadzaam om voor een grovere korrel te kiezen, bijvoorbeeld P 60.

Met de eerste, meest grove, korrel . Onlangs een eettafel voor binnen van oud steigerhout gekocht. Ik vind hem eigenlijk nog te stroef en te ruw. Heb hem geschuurd en een nano coating laag erover (maar dit trekt er natuurlijk in).


Graag wil ik hem (naast nog een keer schuren ) nog een extra laag geven zodat hij wat gladder wordt. Vind het niet erg als hij dan . Wij bieden nieuw steigerhout aan in versies: ruw en geschaafd. Bij geschaafd steigerhout zijn de planken door . Beginnen met steigerhout.


De afwerking van steigerhout. Schuren Je bepaalt natuurlijk zelf hoe glad jij je steigerhouten bank wilt hebben. Toch is goed afschuren belangrijk om er voor te zorgen dat -niemand zich bezeert aan splinters in het het meubel -Je een mopoi resultaat krijgt als je je meubel nog wilt. Het oppervalk is wel erg ruw , maar het geeft je klus een stoer uiterlijk.


Naast de gebruikte steigerplank kun je ook kiezen voor de nieuwe onbehandelde steigerplank. Deze is enigszins geschaaf maar voelt nog steeds aan als een stoer bouwmateriaal. Je kunt deze steigerhout planken zelf behandelen door ze te schuren , .

Juist de ruwe uitstraling van steigerhout geeft het zijn karakteristieke kenmerk. Door geschaafd steigerhout planken geschaafd te gaan verwerken verliest het product zijn charme. Door het steigerhout licht te schuren , blijft de structuur van het hout zichtbaar, bij geschaafd steigerhout wordt de structuur van het hout volledig . Om van ruwe tot geschuurde steigerplanken te komen is zeer eenvoudig, simpel weg met een schuurpapiertje makkelijk af te schuren. Gebruikte steigerplanken voor binnen toepassingen, of juist voor buiten alles kan. Mijn vader is voor zijn kleinzoon een bed aan het maken van gebruikt steigerhout.


Het ziet er echt super mooi uit, maar als je het bed voelt is het nog erg ruw en ik denk dat het met een klein kind erin niet helemaal veilig is wat splinters betreft. Hij heeft het hout al proberen te schuren , ook met staalborstel . Het was gebruikt steigerhout. Er zaten ook wat betonspetters en verfvlekken op.


Ik vond het mooi het zo grof te laten. Toen het bed af was schrok ik wel wat omdat het er redelijk ruw uit zag, maar al gauw bleek dat het niet nodig was om te schuren. Het hout is heel zacht, ik heb er nooit splinters van . Plexiglas is een optie waar ik ook voor zou gaan. Kan je het bureau mooi ruw laten met kiertjes tussen de planken en kan het nog wat krom trekken zonder dat je opnieuw moet schuren. Mijn opgeknapte salontafel en eetkamertafel hebben we na het schuren en schilderen afgelakt met glitsa meubellak.


Dat helpt tegen vocht en krassen. Is dit gewoon een blanke lak? Zorgt het er ook voor dat het hout minder ruw wordt? Moeten steigerhouten planken behandeld worden?


Hier leest u op welke manieren u dit kunt doen. Daarbij kunt u, afhankelijk van het gebruikte schuurbla ruwe oppervlakken glad afwerken of gladde oppervlakken juist opruwen als voorbewerking op schilderwerk. Daardoor is deze machine minder geschikt voor het (vlak) schuren van hout en andere zachte materialen zoals kunststof.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts