woensdag 24 januari 2018

Kromgetrokken deur recht maken

Een veel gestelde vraag;Hoe maak ik een kromme deur recht ? Wij hebben een oud huis met originele oude deuren erin. Alleen twee deuren zijn erg krom. Als hij aan de onderkant sluit, heb ik aan de.


Antieke kast, kromgetrokken deuren weer recht. Krom hout recht maken is idd niet simpel.

Een gleuf infrezen en een metalen lat inzetten zou ik nooit doen. Hout krimt en metaal nauwelijks, resultaat = barsten. Aangezien mijn voordeur steeds krommer werd heb ik een nieuwe deur laten maken. Ik moest er een laten maken vanwege een niet-standaard maat.


Nadat ik dacht er met een schaaf wat aan te gaan doen, zag ik dat de deuren gewoon ontzettend krom zijn. Weet iemand of, en zo ja hoe men houten deuren weer enigszins recht kan krijgen? Je kan de oorzaak van het kromtrekken wegnemen of je kan de deuren (tijdelijk) weer recht maken.


Een oude, hoge (m hoog) grenen deur (meer dan 1jaar oud) in mijn huis is kromgetrokken.

Waarschijnlijk door ze te stockeren in een koude ruimte? Ze is helemaal ontdaan van oude verflagen. Ik hoop dat de deur - door ze vast te zetten - terug recht zal trekken.


Zou ik dan best wachten met . Weer recht maken kromgetrokken voordeur. Type klus: Deuren repareren. Materiaal verzorgd door: In overleg met de vakman. Eerste werkdag: Zo snel mogelijk . Beste forumleden, Hebben jullie een oplossing voor de krom getrokken voordeur ? Als de wind er op staat wordt dat nog wat meer.


Tocht in huis dus, waar vooral mijn vrouw . Ik ben bezig in ons nieuwe huis. Ook de deuren zijn allemaal uit de periode. Een probleem is echter dat kastdeur en deur van een toilet niet mooi ( krom ) sluiten. Links zit de deur mooi recht met de scharnieren in de post maar rechts wijkt de . Als de deur eenmaal recht is geworden, werk de voorheen bolle kant dan af met een extra laag verf of lak alvorens de deur weer terug te hangen.


Ik weet eigenlijk niet goed wat voor de woningbouw en voor mijn rekening is. Ik heb dus een kromme buitendeur.

Mijn (buiten) deur van de camper is een beetje krom. Hij zal krom getrokken zijn door de combinatie van temperatuur wisselingen en vocht. Er is oplossing en dat is neem massieve latten en schroef die op je deur ,goed aantrekken en dan moet hij weer recht zijn. Nu trekken mijn voor -en achterdeur krom , en is de onderste p. Beste Ria, Om dit weer recht te maken zou je het volgende kunnen proberen : Maak het hout vochtig. Leg de plank op een rechte vlakke ondergrond.


Zet op de plek die krom is een zak met zand zodat deze recht gedrukt wordt. Als je geluk hebt trekt hij weer recht , laat de plank hierna goed drogen. U moet er alleen rekening mee houden dat deuren of ramen in een scheef (niet loodrecht ) kozijn steeds vanzelf open of dicht zullen vallen en niet in iedere stand vrijwillig.


Soms komt het voor dat deuren krom getrokken zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts