vrijdag 11 mei 2018

Hout in aquarium blijft drijven

Hout blijft maar drijven. Sorry, weer een vraag over. Nu, na twee weken drijft het nog steeds keurig op het water, dus heb ik het verzwaard met stenen want zinken zal íe!


Als ik het toch ga kitten, kan dat dan met aquariumkit of montage kit? Meer resultaten van aquafora.

Tropisch hout in het aquarium. Mangrovehout Synoniedriftwoo Jati- hout. Het is dus belangrijk om hele grote stukken een tijd te laten weken voor ze in het aquarium te plaatsen.


Spiderwood : lichtbruin of licht . Ik heb hout met daarop plantje gekocht maar blijft drijven. Mocht je het niet gelijk in je aquarium willen hebben dan kan je het ook eenvoudig in een emmer met water doen en daarboven een steen of iets zwaars op plaatsen. Ik heb een groot stuk kienhout gekocht voor in mijn 1Liter aquarium , maar het stuk blijft niet in mijn ondergrond staan.


Weet iemand wat ik moet doen?

Ik heb ruim een week geleden een stuk hout in mijn Juwel gelegd maar het blijft nog steeds niet. Je dient er wel voor te zorgen dat het helemaal onder ligt, het mag niet bovendrijven , dit zou het proces alleen maar verlengen. Het best kan men misschien nog een koord eraan binden met daaraan een steen die het hout beneden hout. Na het weken en men merkt dat het hout uit zijn eigen op de bodem blijft liggen dient . Heb ik weer , koop ik via internet een mooi stukje kienhout , gaat het drijven.


De populaire boomwortels drijven inderdaad. Heb zelf ook al gekeken in de aquariumzaak naar nep hout , mocht het echte kienhout teveel problemen geven dan schaf ik wel zoiets aan. Dit kun je doen door stukken van het hout met steen te bedekken of het vast te lijmen met aquarium veilige lijm. Dan weet je zeker dat het niet zal gaan drijven.


Let wel op dat je de lijm eerst goed laat drogen zodat je het volledige kleefvermogen benut. Wanneer je het hout koopt in de winkel is het vaak een . Deze blijven nu nog drijven. Men gebruikt dit hout ook vaak als amazone of ander biotoop willen nabootsen door ze aan dekplaten vast te lijmen bvb . Lees hier wat voor hout er allemaal gebruikt kan worden.


Kienhout wordt vaak toegepast als decoratiemateriaal in aquaria. Cichliden uit tropische regenwouden houden zich vaak op tussen en onder de wortels van bomen, maar ook bij takken of. Op uitzondering van savannehout dient het hout goed te zijn doorweekt waardoor het niet kan gaan drijven in het aquarium.

Voor men aquarium heb ik stukken hout Driftwood gekocht. Als het hout te groot is, doe je eerst de ene kant en dan draai je het stuk hout om. Hoe behandelen jullie dit?


Het kan zijn dat het hout eerst blijft drijven , dan moet je het eerst verzwaren met een steen of zo.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts