woensdag 28 februari 2018

Balken plat dak constructie

Houten balklaag voor plat dak aanbrengen. De dragende houten dakconstructie van een plat dak kan bestaan uit een houten balklaag met daarop een dakbeschot van plaatmateriaal en isolatie. Bij het aanbrengen van de balklaag moet men rekening houden met een afschot van minimaal mm per . Deze onderlinge afstand tussen de balken kan variĆ«ren van 3tot 6mm, . Geschreven door Dakwerken epdm balken in de rubriek: Dak.

Beste ik ben dakwerker op zelfstandige basis. Kun je zelf een houten balklaag berekenen? Het uitrekenen van ingewikkelde constructies is echt werk voor constructeurs. Maar op simpele wijze een houten balklaag bepalen kun je zelf.


Om te berekenen welke balk afmeting (houtzwaarte ofwel kopmaat) je zoldervloer of platte dak. Hoi, Ik ben volop bezig met de bouw van mijn garage. De afmetingen (tussen de binnenmuren) bedraagt 6m x 6m70.

Hierop zou een plat dak moeten komen. Het liefst zou ik dat met hout doen. Voor bijvoorbeeld een dakterras (dynamische belasting) en met tegels en plantenbakken moet altijd echt wel een constructieve berekening gemaakt worden. Wat de afstand tussen de balken moet zijn . Voor een geplande aanbouw ben ik bezig om een calculatie te doen. Aan de zijgevel van de . Deze krachten moeten kleiner zijn dan het eigengewicht van het dak om losrukken te vermijden.


Gegevens : Breedte a, overspanning b, uitkraging c, h. Timmertip 3Professioneel balken en,of regels stellen - Duration: 2:00. Berekenen : Balken , dikte . Veel gemeentes vinden de balken dan te zwak omdat ze er van uit gaan dat vanaf het schuine dak hoofdgebouw ineens een pak sneeuw kan afschuiven op . Kan ik ergens berekeningen vinden om zelf de constructie van een plat dak of de roostering tussen twee verdiepen uit te tellen? TOEGANKELIJKE PLATTE DAKCONSTRUCTIE.


Ik krijg nogal tegenstrijdige berichten over welke secties ik moet gebruiken. De zogeheten gewone balklaag is te verdelen in: .

Plaatsen van de draagbalken. Deze worden vastgevezen aan een muurbalk die op de achtermuur rust. Als alle balken op hun plaats liggen, en er een paar dagen droog . De online balkenschuif van houtinfo. Door de hart-op-hartafstand en de overspanning in te geven, genereert de tool automatisch de meest economische maat voor geschaafd Europees naaldhout met de meest . Bestaat de plat dakconstructie uit houten balken , dan is de doeltreffendste methode een dakisolatie langs de binnenzijde die wordt afgewerkt met het correcte type dampschermfolie.


Isolatie langs de buitenzijde (en bijgevolg ook een nieuwe dakbedekking) wordt het best aangepakt door een dakdichtingsbedrijf. Maar de berekening is voor een platdak zonder beplating, dus mijn gevoel zegt dat het in combinatie met mijn extra regelwerk op het dak moet kunnen zoals het nu. Warm dak: hierbij ligt de isolatie onder de dakdichting.


Dit is de meest toegepaste bouwwijze die bouwfysisch ook goede (de beste?) resultaten geeft. De opbouw van een warm dak vertrekt vanaf de draagvloer. Dit kunnen houten balken zijn of een betonnen draagvloer. Het plat dak wordt steeds lichtjes .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts