zondag 18 februari 2018

Invoerrechten thailand

Gaat u goederen exporteren naar Thailand ? Hou dan rekening met invoerrechten. Stuur ook de juiste documenten mee. Als men iets online bestelt via Amazon, Ebay of AliExpres, bij welk bedrag moet men dan invoerrechten betalen als het naar mijn adres in Thailand wordt gestuurd? Klopt het dat postpakketten naar Thailand met een waarde van meer dan 1.

BTW en eventueel accijns? Hoeveel belastingen (bijvoorbeeld invoerrecht , btw - omzetbelasting - en accijns) u moet betalen, verschilt per goederensoort. EU-land: landen die geen lid zijn van de Europese Unie. Met invoerrechten bedoelen we in dit lijstje ook: andere heffingen bij invoer, zoals antidumpheffing, landbouwheffing, enzovoorts.


Voor alcoholhoudende dranken moet u naast invoerrechten ook accijns betalen. Weet jij hoeveel alcohol, tabak of levensmiddelen je mag invoeren bij de douane in Thailand ? We zetten de douaneregels voor je op een rij.

Pas daarna mag je ze verkopen. Je moet aangifte doen van de invoer van de goederen. Transportkosten, invoerrechten , btw, … Dat uw import meer kost dan de factuurwaarde van de goederen had u al begrepen. Maar hoe berekent u alweer het exacte bedrag? UNIZO Internationaal ontwikkelde een tool waarmee u in een handomdraai het totale kostenplaatje van uw import kent!


Invoerrechten en -documenten. De Market Access Database (MADB) is een essentiële tool voor wie. Dat is helaas niet (meer) het geval voor de retiree. Echter indien je getrouwd bent met een Thaise kan deze (op haar naam) ,onder bepaalde voorwaarden eenmalig de spullen invoerrechten vrij binnen halen.


Professionele verhuizer ( internationaal) kan hier inderdaad hulp bieden net als overigens de . Chris, voordat je de machines over laat komen, verdiep je s. Die machines zijn geen inboedel, je betaald invoerrecht over nieuwwaarde en dit ter discretie van de belastingambtenaar, weinig discussie mogelijk. In December is het zover. Ik ben overigens van mening dat het zeker . Ik emigreer naar Thailand.

In dezelfde maand gaan ik ook trouwen met een Thaise. Ondertussen heb ik alles in NL verkocht behalve. Rekenvoorbeelden die inzichtelijk maken hoe de douane de invoerrechten en omzetbelasting berekent over geimporteerde goederen.


Ik hoop dat jullie mij wat duidelijkheid kunnen geven, voor mij is het namelijk erg onduidelijk wat ik namelijk allemaal moet betalen als ik wil importeren :? Het zit zo: Voor mijn webwinkel heb ik een tijd geleden producten geïmporteerd vanuit Thailand , deze heb ik gekocht van een particulier. Deze tool laat je toe om de extra kosten te berekenen die de Belgische douane aanrekent voor verzendingen buiten de Europese Unie. Voornamelijk wanneer een bestelling wordt geplaatst op een online webshop in China of Amerika, is het niet duidelijk hoeveel inklaringskosten en invoerrechten er . Wat bepaalde toestellen of luxeartikelen betreft, kan het gebeuren dat de douane u vraagt het bewijs te leveren dat ze niet op reis werden aangekocht. Houd daarom altijd de aankoop- of garantiebon van deze artikelen . Op het ene zitten wel invoerrechten en eventueel btw, en op het andere weer niet. Op beeldschermen uit china (oid) zit bijvoorbeeld weer geen invoerrechten , maar bestel je een kabeltje uit thailand , kun je weer zoveel verwachten.


Who in the world do I think that I am. I suppose that depends on who I . Verwacht u een pakket uit het buitenland? Dan kunt u te maken krijgen met extra kosten zoals invoerrechten , btw, en accijns. Het papierwerk dat hierbij hoort regelen wij voor u.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts