donderdag 18 juni 2015

Ontvetten met ammoniak

In deze video leg ik je uit hoe je kunt ontvetten met ammoinia. De ondergronden zijn vettig en sterk vervuild. Ons idee is gewoon ammonia te gebruiken. Hiermee hebben we altijd goede resultaten gehad. We vragen ons echter af of dit wel mag.


Met de verplichte toepassing van watergedragen verven binnenshuis, zal dit ook wel binnen verboden zijn.

Toegevoegd na uur: ok de ramen zijn schoon , en we hebben gebruikt. Waarmee ontvet je, hier een aantal produkten op een rij met de voor en de nadelen: amonia. Voordeel is dat het goedkoop is en vele het al in huis hebben voor schoonmaak klusjes . Elke ondergrond vraagt om een eigen aanpak bij het reinigen: Ongeschilderd hout en plaatmateriaal (osb, fineer, triplex, multiplex):. Waarom Annie Sloan Chalk Paint ontvetten met St Marc en niet met Ammoniak. Lees hier de voor en nadelen.


Ontvetten bij schilderwerk. Is ontvetter van de Wibra (Dasty) of van de Aldi. Verdunde ammoniak is toch niet zo duur in gebruik?

Dat wil hij dus niet weteen. Schilderwerk hoor je eerst te ontvetten , dat doe je met ammoniak of een verfreiniger zoals St Marc ontvetter. Een middel dat tot op heden nog steeds wordt gebruikt is ammoniak.


Dit schoonmaakmiddel moet je wel mengen met koud water. De verhouding is liter water met liter ammoniak. Roer dit grondig door elkaar en neem een antistatische doek en dompel hem in het mengsel. Na het ontvetten neem je . Bevochtig de poetsdoek met ammonia en neem het hout af.


Neem na het ontvetten het hout af met een vochtige doek en laat het drogen voordat u het hout verder behandelt met meubel- en vloerolie (wasolie) of een andere verf- of . Ik kan dat hier niet kopen. Op hun webside zag ik dat soda het hoofdbestandeel is. Kan ik dan volstaan om het nog te schuren schilderwerk met soda af te nemen of dan toch maar ammoniak ? Ik heb een aantal blauwe binnendeuren met raampjes de ik opnieuw wil verven ( plus de kozijnen). De deuren zijn ondertussen al geschuurd.


Ik heb ammoniak en enkele bussen acrylverf meegekregen van de verfwinkel. Enkele vragen: 1) Moet ik de deuren nog ontvetten met een ammoniakoplossing? Toen wij verhuisden doken er ook meerdere flessen ammoniak op.


Na veel gevraag en advies, deponeer ik mijn vraag ook maar bij jullie: Wat is de beste ontvetter alvorens mijn ruiten te plakken? Ik ga dinsdag mijn voorruit in mijn bak lijmen.

Vaak is één keer ontvetten met water en ammoniak niet voldoende, u kunt het proces dan ook een paar keer herhalen. Zorgt als u met ammoniak werkt wel voor een goede ventilatie in de ruimte waar u aan het werk bent, in verband met ammoniakdampen. Ook belangrijk: zorg dat u na het ontvetten met ammoniak de vloer . Met onze tips wordt een deur schilderen een stuk makkelijker. Schuren, ontvetten en schilderen maar!


Als de deur helemaal klaar is, kun je de deur gaan ontvetten met een mengsel van water en ammoniak (verhouding: tien delen water, één deel ammoniak ). Laat de deur goed drogen voor je verder . Voor het ontvetten van schilderwerk de ammoniak verdunnen met water. Alvorens te schilderen het te behandelen oppervlak goed laten . Je neemt het hout af met water met wat ammonia , lekker ruim, en daarna nog een keer met schoon water. Je droogt het vervolgens af en laat het opdrogen.


Een ontvettend middel is een middel waarmee u kunt ontvetten. De meeste zijn chemisch. Voordat u met deze middelen aan het werk gaat is het dus verstandig om de gebruiksaanwijzing goed te lezen. Het hout is nu zeer goed . Je gebruikt het ook om glas te ontvetten of om eikenhout te verouderen. Leveren Bestel voor 12u en laat je bestelling morgen leveren voor slechts €5.


Ammoniak kan irriteren, dus zorg voor een goede ventilatie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts