donderdag 28 mei 2015

Bielzen opstoken

Ze moeten nu weg en er komt een hek voor in de plaats. Het afvoeren van Bielzen is echter een kostbare aangelegenheid (zit carboleum op). Heeft er iemand een (creatief) idee?


Weet iemand of oude treinbielzen schadelijke stoffen afgeven aan je bodem, en zo aan je moestuinplanten? En zo ja, welke stoffen dan? Er staan hier bielzen als afscheiding van (een deel van) de moestuin en ik heb er eigenlijk nooit zo bij stilgestaan, maar vraag me nu toch af of dit kwaad zou kunnen?

Dus rails liggen op biels, niet railzen liggen op bielzen. De bedoeling van de afvalverwerking is toch dat de afval milieuvriendelijk verwerkt wordt. Als ze dat niet doen zou ik die biels opstoken.


Hier ook bielzen in de tuin, een heleboel zelfs, erfenis van de vorige bewoners. Wij vinden ze lelijk en willen ze graag weg, maar dat valt nog niet mee inderdaad. Ik kan je vertellen dat doorzagen mogelijk is, maar trek er even de tijd voor uit.


Die dingen zijn zo zwaar dat ze niet te hanteren zijn en zo massief dat zagen een. Rechtszaak: Er lagen bielzen bij het brandhout.

Bij de rechtszaak gaf diegene aan dat ze dat gebruikte voor de kunst. In de gemeente Someren stookte iemand op spoorbielzen. De gemeente heeft hem een stookverbod gegeven. Je hebt hier in de buurt goede en slechte stokers. Als je houtrook ruikt dan is . Bij het stoken van bijvoorbeeld delen van oude spoorbielzen kunnen zeer giftige gassen vrijkomen!


Het is aan te bevelen om een thermometer aan te schaffen. Hiermee is het goed zichtbaar wat er gebeurt tijdens het stoken. De normale bedrijfstemperatuur ligt tussen 1en 2graden Celsius. Albert van WdJ schreef: Toch blijf het mij een verkeerd gevoel geven om materiaal, dat behandeld is met een bestrijdingsmiddel, op te stoken in de bewoonde omgeving. Ben ik het helemaal mee eens.


Moet dit dan ook nog geklooft worden, of mag je er een hele biels per . Bij mijn ouders zijn de oude bielzen in het werk gelegd. Oja, zeker niet opstoken ! Dan komen er weer giftige stoffen vrij. Ligt er ook aan wat je stookt natuurlijk, ik verstook geen bielzen , gewoon essen, eiken, berk en els.


Zijn de mensen die geen houtkachel hebben ,niet een beetje groen van jaloezie? Ik kan bv een pan met stoofvlees laten garen op mijn houtkachel, ik zit er heerlijk warm bij.

Buiten dat, ik stook niet overdag, . Ja in Brabant was iemand die stookte op bielzen. Dan is hij goed gek als hij bielzen stookt. Kan ze beter op marktplaats zetten. Dit betekent dat wanneer je een boom plant, wacht tot hij groot is en vervolgens opstookt je COneutraal bezig bent. Opstoken mag uiteraard niet :) Beton is toch hard hé.


Maar misschien zijn de bielzen die ze verkopen wel schoongemaakt. Tuinforum onderwerp: Hallo gilles svp contact. Bekijk alle reacties via groeninfo.


Nogmaals: ik zal het niet doen maar ik heb soms de indruk dat sommige mensen echt overal een probleem van weten te maken. Ik zou die gasten meteen arresteren wegens het in gevaar brengen van het spoor. Zo dichtbij een plek waar treinen langskomen, dat moet niet kunnen natuurlijk. Hoewel veel consumenten bij houtwormen aan een worm denken, is de houtworm in werkelijkheid een kever.


Muren van schuren, schuttingen, spoorbielzen , telegraaf- en vlaggenmasten werden ermee verduurzaamd. De carbolineum kleurt het hout helder- tot donkerbruin. In de open lucht treedt een donkere verkleuring op, waardoor een object na verloop van tijd een zwart uiterlijk krijgt.


Soms werd er ook wat koolteer door de . Kurkdroog en recht en geen scheuren. Heel mooie eikenhouten balken uit een schoorsteen ombouw. Verschillende lengtes en diktes, alles in een koop. Balk 157x19x10cm (lxbxd)met. Koop of Verkoop terraskachel op Marktplaats.


Cement is hét kennisplatform van en voor constructief ontwerpers en constructeurs in de civiele bouw, woningbouw en utiliteitsbouw als het gaat om bouwen met beton.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts