maandag 11 mei 2015

Wat is kerdimat

Ik kon hierop niet antwoorden en daarom leek het mij interessant dit materiaal te bespreken. Het doel van deze afdichtingsmat is het waterdicht maken onder tegels- en boven het bad. Ik vraag dat voroal omdat je de tegels enkle kan plaatsen als je met de voeten in de douchebak staat wat tot beschadigingen kan leiden alvast bedankt dirk.


Vermijd ingesloten lucht. Kerdi is de afkorting . Heeft er iemand ervaring waterdichtingssystemen voor sanitaire ruimte en wat zou de beste oplossing zijn ? Vloer en muur bekleden met een waterdicht vlies. De huidige tegel lijmen zijn bijna allemaal wat flexibel ingesteld. Kimband en kimband pasta wordt over het algemeen alleen in de inwendige hoeken gebruikt.


Ik vraag mij af wat het beste is om mijn douche waterdicht te maken. Mapegum lijkt mij eenvoudig aan te brengen. Geschreven door Jv9in de rubriek: Badkamer. Op deze vlakke ondergrond kan je perfect een mozaïek gaan verlijmen.


Beantwoord door: Livios. Vind je dit artikel interessant? Op de muren wordt de waterdichte kerdi mat aangebracht tot onder de bak. De bak wordt tegen de kerdi mat verlijmd met een ms polymeer.


Douche bak lager dan de tegelvloer is technisch mogelijk Er komt dan wat meer bij kijken, zoals de waterdichting tussen de dieper gelegen bak en de aangrenzende chape - het . De tegels zijn volkeramisch 45x45cm. Op die manier heb ik de juiste hoogte en tevens een zeker isolatie onder de tegels. Is dit mogelijk en wat kan ik als ontkoppelingsmembraam gebruiken? Zij heeft ondertussen de OSB onder en rond het bad van primer voorzien en daarna de kerdi-mat gekleefd. Ik heb zelf de beste ervaring met de kombinatie van een ditra mat en kerdi mat.


Wat wel veel voorkomt is dat er bij ruimtes die niet bepleisterd worden zoals garages geen plinten zijn voorzien. Zie onderstaande link voor een alternatieve oplossing die ook veel wordt toegepast (sommige vloerders beweren zelf dat onderstaande uitvoering beter is als kerdimatten ). Ja hij hoort altijd óp de rand uit te komen. Elke vakman zal erachter laten doorlopen altijd afraden. Ik vind het gewoon vreemd dat je de ruimte tissen kerdi en tegel terug gaat dichtkitten. Dan ga je uiteindelijk het vocht terug opsluiten.


Vandaar dat ik wat begon te twijfelen. When the clutch drops, the bullshit . Je hebt dit membraan in principe niet nodig als de muren. Houd er rekening mee dat cementeren een niet te onderschatten klus is die behoorlijk wat tijd kan innemen. Daarom doe je er goed aan om het cementeren over te laten . Is dit noodzakelijk of valt het allemaal wel mee? Ik las dat het belangrijk is om onder te tegels vb een kerdimat te leggen en watervaste flexibele lijm.


Mijn vraag is nu: hoever moet ik gaan met deze. Is met tegellijm een afsluitlaag te maken je neemt .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts