dinsdag 12 mei 2015

Grenen donker maken

Ik heb een grenen tafel gekocht (2e hands), en ik wil hem graag donkerder maken (niet verven). Ik vermoed dat er een waslaag op zit, weet dat . Geloogd grenen donker maken - FANtv. Ik heb een geloogd grenen computerkast en wil die graag beitsen in de kleur van koloniaal grenen. Heeft iemand een tip voor mij hoe ik dat het .

Grenen bevat amper looizuur dus dingen als ammoniak gaan niet helpen. Hout lichter maken kan met chloor of waterstofperoxide, geen van beide echt. Hier lijkt het gebruikt op donker (gemaakte) ondergrond. Wilt u de kleur donkerder maken dan kunt u wederom een laagje beitsolie aanbrengen.


Hoe vaker je de beitsolie aanbrengt des te donkerder. Hoi, Ik wil soms hout wat donkerder maken. Dus mijn vraag is, wat gebruiken jullie hiervoor?

Lijnzaadolie en olijfolie gebruik ik bijna altij . Hoi ik heb een meubelserie grenen die erg licht is. Gebruik donker eiken of wengé waterbeits en lak het daarna 2x af . Geef je grenen meubelen nieuw leven door ze te whitewashen of te. Dit heeft niks met de kwaliteit van dit hout te maken , maar alles met smaak.


Hout is hip, vooral als het er een beetje oud en doorleefd uitziet. Alsof het al jaren meegaat. Gelukkig hoef je geen oud hout in huis te halen voor deze look: er . Ik ben een klooster tafel aan het maken van eiken balken maar deze moet straks.


Frans eiken, Mexicaans grenen , kersen kleur, eiken patine…. Dit beuken is een stuk harder dan grenen en kan dus beter tegen een. Getagd als afbijtmiddel, donker eiken, donker eiken licht maken , . Vriendin van mij heeft haar grenen tafel bewerkt, dit is het resultaat:.


In deze video vertel ik je hoe je een grenen kast kunt verven. Licht hout kun je bijvoorbeeld heel donker en oud laten lijken door het.

Verreweg de meest voorkomende manier om hout duurzamer te maken is door het verven. Grenen is het lichtste kleur die je maar kan hebben. Dat je hout zo kleurt heeft te maken met het natuurlijke kleur van de . Meubels antiek maken met kaarsvet. Donker zorgt voor een roomwitte kleur bij witte meubels en maakt felle kleuren minder fel.


Een landelije effect van grenen of eikenhout met een brocante look of witte waas.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts