vrijdag 30 oktober 2015

Steigerhout glad schuren

Schuren gaat snel met een bandschuurmachine, als u geen bandschuurmachine heeft, geen probleem, een andere schuurmachine gaat ook, met de hand is het niet aan te raden. Korrel schuurpapier werkt snel en geeft een mooi resultaat (niet te glad ). Ik heb ongeschuurde steigerplanken en vroeg me af waar ik ze het best mee kan schuren. Ik heb namelijk al beits gekocht (transparante, voor steigerhout ) maar schuur het hout het liefst zo glad mogelijk.


Steigerhouten bank splintervrij maken zonder de.

Ontwerp bed van steigerhout : Hoe rekening te. Hout schuren en mooi afwerken is niet moeilijk. Wij laten je graag zien hoe je dit doet met het juiste.


Door te schuren zorg je dat de beits of verf goed hecht. Begin met grof schuurpapier en eindig met het fijnste, zwarte waterproof schuurpapier voor een prachtig glad resultaat. Mijn vader is voor zijn kleinzoon een bed aan het maken van gebruikt steigerhout.


Het ziet er echt super mooi uit, maar als je het bed voelt is het nog erg ruw en ik denk dat het met een klein kind erin niet helemaal veilig is wat splinters betreft. Hij heeft het hout al proberen te schuren , ook met staalborstel .

Nieuwe ruwe steigerplanken. Blanke nieuwe ruwe steigerplanken zijn onbehandeld. Oud gemaakte steigerplanken zijn ook ruw gezaagd maar zijn met grijze verf oud behandeld.


Door het steigerhout te schuren is het eenvoudig glad te maken, maar niet zo glad als geschaafd steigerhout. Is erg mooi geworden maar heb wel een van de deurtjes weer opnieuw moeten in elkaar zetten en monteren omdat steigerhout heel erg blijft werken. Dit is nieuw steigerhout wat super glad is en dus niet geschuurd hoeft te worden.


Ik ben er nog steeds blij mee. Deze planken zijn splintervrij en wat licht van kleur. Prijs is per meter Wij hebb. De planken verlijm ik mbv.


We hebben al een aantal jaar een tafel in de woonkamer staan waar we geregeld een spelletje aan spelen. De tafel bevalt qua kleur en formaat goe maar omdat het een zeer grof tafelblad is, blijven er soms mensen met hun kleding achter wat oneffenheden haken. Erg ongemakkelijk als gastheer en . Houtveredeling met beits, wat is dat eigenlijk en hoe moet ik het toepassen? Over white wash en grey wash beitsen voor steigerhouten meubelen, behandeling en onderhoud van.


Oude verfresten moeten verwijderd worden en het hout moet glad aanvoelen als je er met de hand overheen strijkt.

Zelf glad schuren nieuw steigerhout zelf te lakken €1- per m2. Vorige week ben ik verhuisd en heb ik samen met mijn vader een bureau gemaakt van steigerhout. Dit omdat er op meerdere plekken in het huis met steigerhout is gewerkt en omdat ik het er mooi uit vind zien. Als u zelf aan de slag wilt gaan met steigerhout is het belangrijk om het hout eerst te schuren.


Vooral als er een meubelstuk van gemaakt zal worden is het prettiger als het oppervlak niet ruw, maar glad is. Vraag bij de koop van steigerhout altijd om droog hout, omdat nat steigerhout pas na zes tot acht weken verwerkt kan . Meubels moeten in staat zijn te drogen. Seal de onderkant van het meubel en voorkom optrekkend vocht.


Oude steigerplanken zijn verder niet behandeld en zijn niet schadelijk voor de gezondheid. Door JORG kunnen de steigerplanken worden geschuurd zodat deze mooi glad zijn. U kunt er ook voor kiezen om het schuren zelf te doen.


Dit hout is goed glad te schuren en daarom ideaal als hout voor een tafelblad. Voor kinderen is dit het meest geschikte steigerhout. De machinale planken worden bewerkt .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts