donderdag 15 oktober 2015

Worteldoek met gaten

Beste leden, Ik ga dit jaar mijn groenten telen op een worteldoek. Nu slaag ik er niet in om mooie gaten te maken. Nadien richt ik de gasbrander in de cirkel zodat het doek verbrand. Dit geeft niet altijd goede resultaten.


Worteldoek niet waterdoorlatend?

Hoe worteldoek leggen en plantgaten maken? Welke breedte voor diverse teelten ? Verder wordt het gebruikt in taluds om onkruidgroei te voorkomen, de struiken of vaste planten worden dan in gemaakte gaten geplant. De dikwandige buis voor het inbranden van de gaten in het doek is door mijzelf voorzien van een handvat en dus niet verkrijgbaar in de handel. Op het einde van het tuinseizoen (november) kan het worteldoek - be door losgraven van de zijwanden, opgeborgen worden en het volgende jaar terug aangelegd worden.


Hey, Ik zou voor een bodembedekker aan te planten net naast onze beek gebruik willen maken van een worteldoek tot half in de beek zodoende dat het water in de beek de doek op zijn plaats kan houden. Ik weet dat je de doek zo strak mogelijk moet aanleggen, maar als ik de gaten maken in kruisvorm . Dag Paulien, Bedankt voor je antwoord.

Hakselhout zou ik ook nemen maar zou niet weten waar ik het vinden kan. Vraag me ook nog af hoe de grond onder het worteldoek zal zijn na een tijd. Leg het worteldoek over de gehele vlakte die je wilt afdekken, inclusief eventuele randen. Wilt u het doek op maat snijden? Zorg ervoor dat je het doek strak houdt en afsnijdt met een stanleymes.


Zorg voor een halve centimeter overlap als je twee doeken naast elkaar legt om gaten te vermijden. Daarnaast wordt worteldoek veel gebruikt voor op een talud. Door gronddoek toe te passen en gaten te knippen op de plaatsen waar gewenste beplanting te voorschijn moet komen, zorgt u voor een onderhoudsarm geheel. Anti- worteldoek voor het tegen gaan van onkruidgroei van onderaf.


Hebben het maar neergelegd wegens tijdgebrek . Ook te gebruiken onder straatwerk en voor het scheiden van grond en zandlagen. Bij uitstek te gebruiken bij halfverhardingen zoals grin split en houtsnippers. Eenvoudig op ieder formaat te sn.


Telen op worteldoek is de oplossing om geen onkruid meer te verwijderen. Er is wat rekenwerk voor nodig voordat je aan de gang gaat. Allereerst moet je de maten weten van wat je wilt telen.


Die gaten maken lukt alleen maar met een soldeerapparaat.

Het lukt niet met een blik dat je eerst onder de gaspit . Mijn hele moestuin is bedekt nu voor het tweede jaar bijna geheel met worteldoek bedekt. Om alles strak te houden de doeken vastgepind met haringen en pinnen. Het ziet er helaas niet zo. Vervolgens plant je de planten in de geknipte gaten in het doek.


Een aangeplant talud ziet er niet alleen mooi uit, de wortelgroei van de planten geeft stevigheid aan het talud en voorkomt uitspoeling van de . Je koopt een rol worteldoek afhankelijk van de oppervlakte die je wil beplanten. In de doek brand je ronde gaten uit, zodoende de rand niet kan verrafelen. Gebruik gloeiende houstkool . Nu is mijn vraag eigenlijk is het verstandig worteldoek of folie te plaatsen,of komt hiermee de vermeerdering van de plantjes in gevaar. This Pin was discovered by Anne Meelen. Discover (and save!) your own Pins on Pinterest.


Zorg eerst voor een stuk worteldoek dat op maat is. Zoek een leeg en schoon conservenblikje van metaal en zorg er voor dat je . Een van de weinige biologische tuinderijen in het groene Hart. Levert aan de groothandel.


Duurzame omgang met de grond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts