dinsdag 19 juli 2016

Gefineerd hout verven

Alle fineer , van plastic of hout altijd de eerste laag een mulitprimer aanbrengen. In deze video bespreek ik fineer schilderen. Ik heb een bureau, die qua kleur niet past in mijn interieur. Lees ook het artikel hierover.


De kastjes zijn van dat.

Fineer verven met Annie Sloan Chalk Paint is geen enkel probleem. Veel mensen kunnen niet geloven dat je zulke gladde oppervlakten kunt verven met Annie Sloan Chalk Paint. Met de meeste soorten krijtverf of kalkverf kan dat ook niet maar met Annie Sloan Chalk Paint is dat geen enkel probleem. Het zijn typische Ikea meubels, geen massief hout dus maar dat laagje( fineer ?)erop. Het witte staat me echt tegen, zou het graag zwart hebben, heb ook wat koloniale muebels en . Hele blonde vraag misschien maar kun je fineerhout of hout met een akryl-laag ( oftewel ikea spaanplaat-troep Haha! )gewoon overschilderen in een andere kleur?


En met wat voor verf kan dat? Ik moet en zal namelijk en zwart bureau en een zwarte boekenkast maar niet al te duur en bij de ikea hebben ze .

Spaanplaat verven , help? Beukenfineer is dat te schilderen (of spuiten)? Het kan evenwel in bepaalde omstandigheden. Kun je fineerdeuren schilderen? We leggen graag uit hoe het precies zit.


Eerst vertellen we je graag wat fineerdeuren zijn. Fineerdeuren zijn in feite een alternatief voor massieve houten deuren. Het spreekt voor zich dat dit relatief . Ik zou onze binnendeuren willen schilderen.


Welke primer gebruik ik best? Deze zijn afgewerkt in fineer. Mag dit gewone houtprimer zijn of beter een universele primer? Werk ik best met watergedragen of solvent lakken? Wel zodanig dat niet bij.


Met waaibomen hout kun je nog iets maar spaanplaat wordt onder vocht inwerking twee keer zo dik en valt uit elkaar. Login om een reactie te . Hangt ervan af wat voor fineer je bedoelt.

Als het een afgelakte houtfineer is kun je het na goed schuren met b. Of ekkend schilderen met een alkyd of acrielverf. Als het gaat om een plasticfineer , opschuren en dan met een kunstof primer gronden. Als het houtfineer is, moet je kijken of er een waslaag op zit (even nat maken en kijken of het witte vlekken geeft, droogt wel weer op). De eventuele waslaag eerst met afbijt verwijderen en vervolgens goed schuren, maar niet te hard want anders ga je door de fineerlaag heen.


Daarna grondverf erop op . Kunststof, fineer of massief hout. Kies een primer oftewel grondverf , die geschikt is voor de betreffende ondergrond. Eventueel is de grondverf in de gewenste eindkleur te mengen, zodat je -op voorhand- vast een idee . Beiden zijn beuken fineer en aangezien mijn zoon helemaal gek is van zwart wil ik deze beide (deels) zwart maken. Is het een houtlaagje , of ziet het er alleen uit als beuken? Dat is wel belangrijk om te weten, . Binnen zou ik eerder dus de watergedragen versie gebruiken, op voorwaarde dat de houtfineerlaag niet kan doorbloeden in de eindlaag.


Dat de hechting van acrylaatlakken zonder meer superieur is aan de solventgedragen lakken lijkt me overdreven. Elk soort verf zal hechten op een goed verfklaar. Wil je een keuken in hout schilderen? Kan je interieur wel wat kleur gebruiken, maar mag je de muren niet schilderen van je huisbaas? Dan verf je toch gewoon je meubels?


Ik ben echt een leek op verf -gebied. Volgens mij kan je dat niet verven maar volgens mij zijn er ook mensen die het wel doen. In dit geval gaat mijn vraag specifiek over deze eettafel van de ikea (bjursta): . Het is dan dus niet per se nodig om alle lak of verf eraf te schuren. Maar als je wilt beitsen, of een wash wilt aanbrengen (whitewash, greywash, colourwash) met verdunde verf of met was, dan moet je echt alle oude lak- en verflagen verwijderen.


Alleen dan kan het product in de nerven en in het hout.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts