woensdag 13 juli 2016

Zwarte balk op beeldscherm tv

Weet niet wat ik verkeerd gedaan heb, maar ineens heb ik zwarte balken boven en onderaan het scherm op alle zenders, maar niet op Netflix. Volgens mij had ik eerst wel volledig scherm. Opgelost: Zwarte balk ter hoogte van ondertiteling, tweederd. De balk loopt door tot ongeveer tweederde van het beeld.


Bij dit voorbeeld maakte ik de . Zwarte balk zichtbaar, lijkt op schaduw, dim module kapot?

Samsung TV zwarte schaduw onderaan scherm. Als het scherm gekleurd is is het een heel klein beetje zichtbaar, je ziet het vooral op zwart. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik heb een screenshot toegevoegd.


Pas geleden heb ik een LCD-breedbeeld TV aangeschaft (een JVC LT-32X70). Het hoort toch zo te zijn, dat breedbeeld TV het hele scherm vult? Irritante zwarte balken , Telenet Digital TV.


Het klinkt misschien als een wat simpele vraag maar toch is het een vraag die we de laatste tijd meerdere malen gesteld kregen.

Vandaar dat ik in dit artikel kort uit wil leggen waarom je op een TV met een 16:beeldverhouding nog steeds zwarte balken tegen kunt komen. Kijkt u naar een zender die nog in 4:3-formaat uitzendt, zoals Eurosport, dan ziet u links en rechts van het beeld zwarte balken. Ik kijk vaak films maar bij veel films zijn er nog zwarte balken zichtbaar.


Andere films (of TV programma's) zijn ook opgenomen in 35:en dat zie je dus niet beeldvullend. Hoe krijg ik deze balken. Anamorphic 35:zal en deel van je TV scherm opvulen, maar ook niet 1. Die zwarte balken horen dus zo, zo zie de film zoals hij is opgenomen. Wat kan ik hieraan doen? Nu ik er aan denk, ik met mijn tv ook wel eens zwarte balken gehad door hdmi.


Beste 9-livers, Gisteren is er plots op mn plasma tv een zwarte balk van 10cm verticaal over mn scherm verschenen, toestel is bijna j oid en een hd. Als je balken links en rechts krijgt dan denk ik dat er dus aan deze getallen iets niet klopt. Lang met helpdesk apple gebeld over de verticale zwarte balken op tv scherm. Alle instellingen nagelopen incl calibreren beeldscherm.


Met Blu-ray heeft men besloten de films zo origineel mogelijk te tonen, frames per seconde en 2. Sommige filminhoud wordt bijvoorbeeld opgenomen in een 21:9- bioscoopindeling, waardoor zwarte balken onder en boven het beeld worden weergegeven wanneer de inhoud op een breedbeeld- tv (16:9) wordt bekeken. Controleer de ondertiteling en uitgebreide dataservices (XDS): als deze functies zijn ingeschakeld . Dit is goed te zien bij .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts