woensdag 11 februari 2015

Donker eiken tafel opknappen

Donker eiken blank krijgen… Deze week kreeg ik van twee mensen een mail met min of meer dezelfde strekking. Wij hebben over jaar kopie antieke meubelen gekocht( donker bruin), nu zou ik die graag zelf lichter willlen maken. Hoe kan ik dat het beste doen en met welke producten, zou u mij . Ik ben een ontzettende leek op het gebied van klussen dus kom ik hier even wat vragen. Ik heb een donker eikenhouten woonkamertafel.


Je meubels een nieuwe look geven?

Zodra de oude lagen zijn verwijder kun je het hout reinigen met water en ammonia of aceton (bij eiken , noten, mahonie en beuken). Ga je voor standaard op wit op donkere ondergrond. Voor de inspiratie hoef ik geen kast te zien, maar een stoel of tafel van donker . Een antieke tafel in Driebergen gekocht via Marktplaats.


Mijn vrouw wilde die hebben in haar praktijk. Een houten tafel reinigen en beschermen - Duration: 7:48. Het is natuurlijk geweldig om als voorbeeld je blad in taupe te verven ( French Linen) en dan de poten van de tafel in een veel lichtere tint taupe.


Maar je kan ook eerst in . Wij Stralen uw meubelstuk eerst heel fijn ( dit is echt heel fijn dus niet dat het meubelstuk grof word) Daarna kunt u ook zelf verder uw meubelstuk opknappen of restaureren.

Tafel blad alleen schuren. Wil je je huis een persoonlijke en unieke touch geven? Laat de grote, bekende meubelwinkels dan even links liggen en ga voor vintage! Het leuke van vintage is dat het met vrijwel elke interieur stijl te combineren is.


Zelfs met hyper modern of klassiek. Vintage meubels opknappen kost soms even wat tij . Je ziet je kastje of tafel al helemaal in volle opgepimpte glorie op je netvlies. Voorbeeld krijtverf op donker eiken salontafel - kleur French Linen.


Voor weinig geld geef je weer een hele nieuwe uitstraling aan dat ene. Oude meubeltjes opknappen is leuk! Een geweldig mooi voorbeeld hoe je met Annie Sloan krijtverf een oude tafel kunt transformeren van Karin ! Dit is nou de reden waarom je goed moet ontvetten,voor dat je gaat verven! Dasty puur op het hout spuiten en een uur in laten trekken! Daarna afspuiten en wederom een uur in de zon laten staan!


Dan een nacht binnen laten drogen en daarna kan je aan de slag met de verf! De Annie Sloan waxen geven allemaal een apart effect. Zo heb je de witte wax, die laat een dun laagje wit kleurpigment op de verf na. Dat geeft een mooi effect op vooral donkere kleuren.


De Black wax gebruik je om een speciale industriële look mee te maken.

Ik wil een eiken houten tafel die al reeds gelakt is lakken in een zijdeglans kleur. De tafel is nu donker en wil hem graag licht van kleur hebben (ongeveer gelijk aan de kleur van de vloer, zie foto). DemoMonocoatwebshop: massief eiken tafel behandelen Duration: 355.


Als ik het op de foto goed zie, dan gaat het hier om eiken fineer. Dat kun je maar zeer beperkt schuren, anders ga je door de fineerlaag . Salontafels - Betaalbare design meubels. Schoonheidssalongiada - donker eiken tafel opknappen. Met een likje krijtverf heb je binnen de kortste keren een compleet nieuw meubel. Het opknappen van meubels hoeft echt niet zo moeilijk te zijn.


Om te laten zien dat je met de minste inspanning iets leuks kunt maken, heb ik hieronder een voorbeeld van een oud vergeeld blank eiken meubeltje, dat is . Ik verf eigenlijk nooit dus heb geen idee hoe ik dit het beste aan kan pakken. Heel grof schuren of juist licht? En dan met verf of beits? En hoe bescherm ik m het beste tegen veelvuldig gebruik?


Nog een laklaag eroverheen? Alle tips van harte welkom! Bekijk ons aanbod design-salontafels. Bourgondischetriathleten - donker eiken tafel opknappen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts