dinsdag 21 maart 2017

Jachtlak test

De iJssel Double Coat Dubbel uV. Ben me eens ah verdiepen in eencomponent jachtlakken , nu valt het me op dat dat allemaal silicon-alkydhars lakken zijn, hetz. Voor het houtwerk gebruik ik Ruwa jachtlak vaak voorzien van een scheutje lijnolie of owatrololie.


Geen epoxy, dat is te hard en barst als het. De testen hebben uitgewezen dat het glansbehoud van Schooner Gold jachtlak beter is dan van andere toonaangevende jachtlak producten.

De hogere laagdikte opbouw en verbeterde vloeiing zorgen voor een professioneel eindresultaat in vier tot zes lagen. Wij adviseren alleen te schuren na elke tweede laag, . Mag ik zo brutaal zijn om wat aan die vraag toe te voegen? Wat is het voordeel van jachtlak (botenlak) t. Ik heb zelf het idee dat aan jachtlak bijzondere eigenschappen worden toegekend terwijl het eigenlijk niet zo veel verschilt van een goede transparante lak.


De ruwa jachtlak is natuurlijk niet bedoelt om roest te behandelen, maar vond het toch wel interessant om hem te testen , moet zeggen dat hij na ongeveer een jaar op roest heeft gezeten erg goed uit de bus komt, veel beter dan andere speciale roest middelen, ik heb bij deze test lagen ruwa jachtlak gebruikt. De zon vreet jaarlijks een laklaag weg.

Bijhouden van de laagdikte is het devies. Instructievideo van Epifanes Jachtlakken. In deze video wordt stap voor stap uitgelegd hoe de. Ik heb onlangs mijn zwarte kast wit geschilderd.


Ik heb hem keer in de grondverf gezet en in twee keer afgelakt. Echter, omdat het een dressoir is wil ik graag dat de bovenkant beschermd is. Op het dressoir komt namelijk een tv te staan en indien deze verschoven wordt zullen er denk ik krassen in komen . Eventuele scherpe hoeken afronden.


Zonodig zorgvuldigschuren. Goed gladgeschaafd hout kan zonder schuren worden behandeld. De Waterkampioen is afgelopen week verschenen met de tussenstand van de test met verschillende blanke lakken. Het is lastig te lezen, omdat er ook geen conclusies uit getrokken zijn.


Het marine milieu is een harde test voor marineverf en jachtverf. Alleen de beste kwaliteit verf kan het hoofd bieden aan deze omstandigheden. Only the best paints will keep the topsides bright, and the bottom sides clean.

SEAJET paints is ontwikkeld voor gepassioneerd booteigenaren die de uitstraling van boot als de . Jachtlakken en antifouling van topmerken zoals International en Epifanes bestelt u heel voordelig in onze webshop. VOORBEHANDELING VAN DE . De houtsoort en het aantal aangebrachte lagen beïnvloeden de kleur en glans. Een ander uitstekend product van De IJssel is de Dubbel UV, een hoogglans blanke 2-componenten lak met extra uv-filter, deze bootverf staat bij verschillende tests bovenaan. Daarnaast is Ruwa jachtlak wellicht de meest gebruikte blanke lak in Nederland. Na een make-over enige tijd geleden wordt ook Hydrant . Het blijft een kwestie van testen.


In een domme bui gekocht en nu,een krap half jaar later,is al mn houtwerk weer net zo lelijk als voorheen. Geloof dat Gamma deze rommel verkoopt. TIP: test vooraf op een klein oppervlak hoeveel lagen Bootolie het hout opneemt, zodat u het totale verbruik vooraf goed kunt inschatten. Bij vette houtsoorten (teak , iroko) zijn 2-dunne lagen doorgaans voldoende.


Bij zachte houtsoorten dienen meestal 4-dunne lagen te worden aangebracht. Verbruik Bootolie: 70- 100 .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts