maandag 19 september 2016

Lijnolie gamma

Teun, bedankt voor de tip van de lijnolie. Ga ik eens met mijn wat duurdere kwasten proberen. Lijnolie koop je makkelijk en snel bij Bestelverf. Zal het aan de schilder doorgeven.


Schijnt zelfs zo te zijn dat er verschil is tussen rauwe lijnolie.

Karwei gekookte lijnolie is een middel voor het impregneren van houten voorwerpen zoals vlonders, tuinmeubelen, ladders en schuttingen, ter bescherming van weersinvloeden. Ook geschikt als bindmiddel voor olieverf ( kunstschilderen). Waarom gekookte lijnolie ? Gekookte lijnolie is een natuurlijke houtverduurzamer. De toepassingsmogelijkheden zijn breed en de kosten zijn aanzienlijk lager dan andere verfproducten.


Daarnaast bieden wij drie andere zekerheden: Voor 16:bestel vandaag verzonden. De bestellingen die wij voor 16:uur . Al eens gaan kijken bij Gamma of de Brico bij de carfour winkels?

Ik heb er verleden jaar gekocht maar weet niet meer welke het juist was. Word meestal gebruikt voor in de verf. Eigenschap is dat het droogt na verloop van tijd. Aan boord gooiden wij het door de menie samen met siccatief (dit om de droogtijd te verkorten). Lijkt me niet geschikt, ook prijs technisch niet :lol: mvg Henk.


Veel andere sectoren waar onze producten op een voordelige en duurzame manier petroleumderivaten vervangen. Pébéo Geraffineerde lijnolie artikelen. Williamsburg Lijnzaadolie artikelen. Timotheegras, luzerne, gedroogde chicoreipulp, gedroogde suikerbietenpulp, tarwezemelgrint, lijnzaa getoaste sojabonen (1), haverdoppen, lijnzaadolie , suikerrietmelasse, wortelvlokken. Genetisch gemodificeerde soja . Spelt, haverpelpelets, luzernekorrel, luzernevezel, timothee grasbrok, geëxtrudeerd lijnzaa lijnolie , tarwekiemen, koolzure zeeschelpen, rode biet, gefermenteerde spelt, kruiden (venkel, duindoornbes, rozemarijn) . Haverpelpelets, timothee grasbrok, luzernekorrel, luzernevezel, geëxtrudeerd lijnzaa lijnolie , tarwekiemen, rode biet, koolzure zeeschelpen, kruiden (venkel, duindoornbes, rozemarijn) . Ik ga binnenkort mijn veranda behandelen met gekookte lijnolie.


Nu wil ik de eerste keer de lijnolie verdunnen met terpentine. Ik lees so,ms dat ik terpentijn moet gebruiken en soms lees ik ook terpentine. IMI AMMONIA`1LT : Krachtige allesreiniger op basis van ammoniak artikelfoto.

Hier komt ook de term alkyd vandaan: het is een porte-manteauwoord gevormd uit alkohol en anhydride. Naast de eigenlijke alkydhars is er een toevoeging van plantaardige oliën, meestal halfdrogende oliën zoals zonnebloemolie, saffloerolie of sojaolie, soms lijnolie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts